دهه شصتی ها

تصاویر و خاطرات نوستالوژیک دهه شصتی / شما هم خاطرات خودتون رو برامون تعریف کنید...

دهه شصتی ها

تصاویر و خاطرات نوستالوژیک دهه شصتی / شما هم خاطرات خودتون رو برامون تعریف کنید...

نوستالژی (Nostalgia)، خاطره‌انگیز یا یادمانه یا دریغ نگاشت را می‌توان به طور خلاصه یک احساس درونی تلخ و شیرین به اشیا، اشخاص و موقعیت‌های گذشته، تعریف کرد. معنی دیگر نوستالژی دلتنگی شدید برای زادگاه‌است. واژه‌نامه انگلیسی آکسفورد، نوستالژی را شکلی از دلتنگی که ناشی از دوری طولانی از زادگاه‌است، تعریف کرده‌است.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکی پدیا)

آخرین نظرات
  • ۲۷ آذر ۰۰، ۰۹:۳۴ - S
    سلام

تنبیه با خط کش

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳ ق.ظ

تا حالا با شلنگی که خودت بردی مدرسه زدنت؟ تا حالا با کابل تلفنی که زحمت کشیدی خودت بافتی زدنت؟ تا حالا فلک شدی اونم دبستان ؟ زنجیر واشری میدونی چیه باهاش شتاب اولیه به خر میدن! تو راهنمایی ناظم ما یکی داشت!

البته من به شخصه تنبیه با دسته بیل هم توی مدرسه مون دیده ام. آقای بهنام؟ هنوز اون دسته بیل رو توی دفتر مدرسه میذاری؟؟؟ :|

لطفا برای حمایت از ما در این سایت ثبت نام کنید: ثبت نام

شما هم می توانید عکس ها، خاطرات، و دیگر موارد نوستالژیک خودتون رو برای ما ارسال کنید تا به اسم خودتون در وبلاگ به ثبت برسه. لطفا مطالب خودتون رو به ایمیل من ارسال کنید.

ایمیل دهه شصتی ها: 1360s.blog.ir@gmail.com

نظرات (۵۷)

  • کاربر خاموش ( عسل)
  • سلام من چندماه که خاطره ها رو میخونم اما به صورت خاموش 

    کاربر سمیه من در مورد  اون دوتا آیه تحقیق کردم 

    خدا به هیچ وجه بجز در( عمل زنا)  کتک زدن رو ن در مورد زنان نگفتن 

    برای تنبیه زن هم گفتن باید در حد یه چوب مسواک ( نه باید جاش کبود یا قرمز بشه  که این در مورد بچه هم صدق میکنه) وگرنه دیه داره و اون دنیا هم عذاب داره)    بعد از تذکر و نصیحت و قهر و عوض کردن جای خواب  کتک در حد چوب مسواک 

    پیامبر هم گفتن کسی که به صورت کسی سیلی بزنه اون دنیا استخوان هاش خورد میشه( درست خاطرم نیست برید در موردش سرچ یا سوال کنید) 

    برای کودک آزاری یا به قول خودتون ( تربیت ) از خدا و قرآن مایه نذارید 

    منم همسرم چندباری تنبیهم کرده آخرین بار دیروز بود 

    که تعریف میکنم 

    دخترمم پری روز تنبیه کردیم  

     

     

    تو مدرسه خیلی با خط کش تنبیه نمیکردن. دوره راهنمایی با شلنگ کف دست میزدن.

    من خیلی سیلی میخورم الان ۲۱ سالمه ها و همش یا از مامان یا داداشم سیلی میخورم

    من با هرچی بگی تنبیه شدم یادمه معلمم ۱۰ تا محکم زد تو دستم بخاطر نمره ۲ فارسی بعد از مدرسه مادرم نمرمو فهمید وای نگم بهتره مامانم عادت داره اول ۵ تا سیلی محکم میزنه بعد لخت میکنه میزنه تو باسنم وقتی بابام فهمید با کمربند افتاد بجونم وای چقدر درد داشت 

    من با هرچی بگی تنبیه شدم یادمه معلمم ۱۰ تا محکم زد تو دستم بخاطر نمره ۲ فارسی بعد از مدرسه مادرم نمرمو فهمید وای نگم بهتره مامانم عادت داره اول ۵ تا سیلی محکم میزنه بعد لخت میکنه میزنه تو باسنم وقتی بابام فهمید با کمربند افتاد بجونم وای چقدر درد داشت 

    سلام منم چهارم ابتدایی بودم یادمه یه معلم به اسم خانم رمضانی تو مدرسه زینبیه منطقه ۱۷ بچه ها رو با خط کش  میزد یکی دو بار مرا زد بعضی موقعها دستم را میبرد پشت که نتونه بزنه سال۷۷_۷۸

    منم سوم دبستان بخاطر نمره ریاضی ۱۲ که گرفتم کفدستی با خط کش چوبی ۸ تا خوردم .خیلی درد داشت .بعد که تنبیه تمام شد معلمم گفت چند دقیقه گریه هاتو بکن کار دارم باهات.بعد از ۳ دقیقه گفت برو پای تخته کل سوالایی که اشتباه نوشتی را بنویس و حل کن .وااااای وقتی داشتم می نوشتم دردش وحشتناااااااک شد .خیلی بد بود .هیچوقت یادم نمیره .سال ۷۲
    منم سوم دبستان بخاطر نمره ریاضی ۱۲ که گرفتم کفدستی با خط کش چوبی ۸ تا خوردم .خیلی درد داشت .بعد که تنبیه تمام شد معلمم گفت چند دقیقه گریه هاتو بکن کار دارم باهات.بعد از ۳ دقیقه گفت برو پای تخته کل سوالایی که اشتباه نوشتی را بنویس و حل کن .وااااای وقتی داشتم می نوشتم دردش وحشتناااااااک شد .خیلی بد بود .هیچوقت یادم نمیره .سال ۷۲
    وای ..... چقدر درد داشته
    من با همه چی کتک خوردم تو خونه دمپایی شیلنگ جارو سیم توسط نامادریم خیلی ازش میترسم من ۲۱ سالمه ولی هنوز منو کتک میزنه کاش با دست منو بزنه ولی خودمم کتک خوردنو دوس دارم همیشه کاری میکنم عصابشو خورد کنم تا منو بزنه اونم باسیم میفته ب جونم لذت میبرم واقعا
    من با همه چی کتک خوردم تو خونه دمپایی شیلنگ جارو سیم توسط نامادریم خیلی ازش میترسم من ۲۱ سالمه ولی هنوز منو کتک میزنه کاش با دست منو بزنه ولی خودمم کتک خوردنو دوس دارم همیشه کاری میکنم عصابشو خورد کنم تا منو بزنه اونم باسیم میفته ب جونم لذت میبرم واقعا
    اخه واقعا چرا باید یک چنین چیزایی رو یع ادم ببره مدرسع پس خودتم بدت نمیومد دیگ اخه شلنگ میبردی اب بدی چمنا خشک نشن😏حقت بود اگ خوردی😀
    تو مدارس ما دیگ خیلی وقت بود زدن مننوع بود ولی تو دوره ی مادرم ک زدن عادی بود حتی یه بارم خاطره ای نگفته گویا این کاره نبودن عوامل😅
    ولی هر چه قد تو مدارس ما ممنوع بود کتک تو خونه ی رواج داش😶البته الان اونم ممنوع شد خوش ب حال نسل جدید
    من بیشتر سیلی خوردم
    آره منم تو دبستان فلک شدم با خطکش بعدش تو راهنمایی با ترکه آلبالو فلک شدم
    کابل تلفن و شیلنگ با خودت بردی مدرسه تا بچه هارو باهاش تنبیه کنن؟
    فکرشون نمیکردی خودت هم با همونا تنبیه بشی؟
    پاسخ:
    خخخ نه والا عصن فکرشو نمی کردم :)
    کف پاهای پسر عکس اولی زخمی شده ولی عکس دومی انگار تو فیلم هست . عکس اولی واقعیه . نظر شما چیه ؟
    پاسخ:
    بعید میدونم واقعی باشه
    راست میگی به این فکر نکرده بودم که تو فلک نمی شه جاخالی داد.
    حتما دردش هم خیلی بیشتره
    پاسخ:
    آره احتمالا خعلی دردش بیشتره
    فلک شدن چه فرقی داره؟
    پاسخ:
    برای فلک کردن، آدمو می خوابوندن روی زمین و جفت پاهاشو می بستند به یه چوب. دو نفر هم اینور و اونبر چوب رو می گرفت. معلم هم با یه شیلنگ یا چوب (تَرکه اناری) میزد کف پای فلک شونده!
    اگه بصورت معمولی تنبیه میشدیم، مثلا می تونستیم دستمون رو بکشیم و جاخالی بدیم ولی فلک جاخالی نداشت.
    رسم بود که برای فلک کردن، کف پای فلک شونده رو خیس می کردن!!
    خخخخخ
    مچتو گرفتم
    مگه شماتو پست چوب و فلک نگفتی که فلک نشدی ولی اینجا نوشتی که تو دبستان فلک شدی
    خخخخ
    پاسخ:
    وا گفتم که قصر در رفتم :)
    هنوزم می گم تا حالا فلک نشدم
    اصلا فلک شدن فرق داره. من اونجا گفتم شیلنگ خوردم. فلک نشدم.
    آره آقا ما هم فلک شدیم
    کابل تلفن بردی مدرسه برای چی؟ تا بچه ها باهاش فلک بشن؟ برای خودشیرینی؟
    پاسخ:
    خخخخ
    راست میگم الانی ها هرچی میشه زود میرن خونه گزارش میدن
    ما حتی جرات نداشتیم به خونه بگیم چون ممکن بود یه کتک جانانه هم تو خونه بخوریم
    آقا غلامعلی ما هم تحمل او فلک بستنهارو نداشتیمو به گریه می افتادیم
    ولی الانیها حتما زیر فلک قش میکنن
    پاسخ:
    خخخخ
    آره فلک خیلی درد داره
    شما دهه هفتاد هشتادیها اصلا تحملشو ندارین
    پاسخ:
    والا ما خودمونم تحملش رو نداشتیم ولی مجبور بودیم. می فهمی؟ مجبووووررر :))
    وای فلک خیلی درد داره؟
    پاسخ:
    آره پس درد نداره؟ در حد شکنجه های زندان های گوانتانامو :)
    خیلی درد داره ................................
    دهه شصتیا کلا خوراکشون کف دستی و فلک بود.
    منم کفدستی زیاد خوردم
    راهنمایی هم که بودم فلکمون میکردن
    من با ترکه و سیلنگ فلک شدم
    پاسخ:
    البته الآن که دارم فکرش می کنم تأثیرات مهمی در تربیت ما داشته.
    کمه کمش اینه که دهه شصتی ها بچه پررو نیستن :)
    من زیاد فلک شدم ولی تو راهنمایی
    واقعا تو دبستان شما فلک میبستن
    پاسخ:
    آره. واقعا :(
    من شیلنگ زیاد خوردم هم کفدستی هم کفپایی (فلک)
    آره خیلی کتک خوردم. کلی هم فلک شدم
    چطور مگه؟
    آره من خیلی فلک شدم. هم دبستان هم راهنمایی
    من با کابل آنتن تلوزیون فلک شدم
    دهنم سرویس شد
    مدرسه ما هم فلکمون میکردن
    ولی هیچ وقت کسی با خودش ترکه یا شیلنگ نمی آورد مدرسه چون میدونست بعدا بیرون از مدرسه بچه ها حسابشو میرسن
    پاسخ:
    حالا هی چوب کاری کنیدااا
    اینم فلک کردن مجازی هست دیگه :)
    خخخخ ما که ترکه رو بردیم مدرسه ولی بچه ها بیرون مدرسه کاری باهامون نداشتن D:
    ولی آقای ناظم دخلمو آورد :'(
    من سه بار فلک شدم
    میفهمم چی میگی
    خیلی دردناکه
    یادمون ننداز
    پسرای دهه شصتی از چوب و فلک خاطره زیاد دارن
    مارو با کابل فلک میکردن اونم دبیرستان
    آره من فلک شدم
    دهه شصت مدرسه جای وحشتناکی بود
    فکر نکردی اینچیزارو بردی مدرسه ممکنه خودتم باهاش فلک بشی؟
    خواستی برای ناظم خودشیرینی کنی؟
    پاسخ:
    خخخخخ
    خودشیرینی؟ من؟ نههههه!! :)

    حالا چیه مگه؟ دیگه ادب شدم. راحت شدی؟ :|
    حیف اون شیلنگ نو که به ناظممون دادم. کوفتش بشه. :)
    نیتت خیر بود؟
    پس چرا از این که نیتت خیرت نصیب خودت هم شد و با اونها فلک شدی ناراحتی؟
    پاسخ:
    آخه خیلی درد داشت :)
    آره تا دلت بخواد کتک خوردم و فلک شدم
    این چیزا رو برای چی بردی مدرسه؟
    پاسخ:
    خخخخ
    نیتم خیر بود :)
    آره من فلک شدم ولی هیچوقت شیلنگ یا کابل با خودم نبردم مدرسه
    کسی با خودش از این چیزا بیاره حقشه که هر روز سر صف فلک بشه
    پاسخ:
    وا
    آره من چند بار فلک شدم با ترکه خیس
    پاسخ:
    اوخ اوخ :)
    من هم شیلنگ خوردم هم ترکه آلبالو
    فلک هم زیاد شدم هم دبستام و هم راهنمایی
    پاسخ:
    معلومه حسابی بچه شرّ و شوری بودینااا :)
    آره من حسابی فلک شدم
    من فلک نشدم ولی دوست پسرم تعریف کرده برام که تو مدرسه فلک میشده
    نه من نخوردم
    شلنگو فلک این چیزا فقط برای پسراست
    آره منم مثل شما با شلنگ و ترکه فلک شدم
    اصلا پسر دهه شصتی هست که فلک نشده باشه
    منم فلک شدم اونم با ترکه انار تو نمازخونه مدرسه فقط نفهمیدم زنجیر واشری دیگه چیه؟
    پاسخ:
    یه وسیله خوفناک برای کتک زدن
    احتمالا اون دسته بیل وسیله فلک بوده چیزی که پای بچه هارو بهش می بستن
    پاسخ:
    بی تردید خودش بوده :/
    آره من فلک شدم
    چه قصد خیری. معلومه که شلنگ و کابل برده بوده تا باهاش بچه هارو تنبیه کنن
    پاسخ:
    می‌خواستم آدم هایی با ادب تحویل نسل آینده داده بشه :)
    شلنگ ناظم ما از بس ازش استفاده شده بود، نخ هاش در اومده بود و وضعیت داغونی داشت. با خودم گفتم اگر براش یه تیکه شلنگ نو هدیه ببرم، لابد خودم هم کلا" از تنبیه معاف میشم. چون فکر می کردم اگر شلنگ نو براش ببرم خوشحال میشه :|
    تنبیه با دسته بیل دیگه چیه؟
    پاسخ:
    مدیرمون توی دفترش گذاشته بود. ولی من به شخصه ندیدم که کسی رو با اون بزنه. ولی می گفتن باهاش بچه ها رو می زنه.
    کسی که با خودش شلنگ ببره مدرسه حقشه که خودش اولین نفری باشه که باهاش تنبیه میشه
    پاسخ:
    قصدم خیر بود :)
    شما برای با خودت شلنگ یا کابل میبردی مدرسه؟
    آره من زیاد فلک ولی تو راهنمایی
    شما تو دبستان فلک شدی؟

    سلام. احسنت. به من هم سر بزن. نظر یادت نره.

    تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.